Er zijn geen toekomstige data voor dit event.


Een mens onthoudt slechts 10 procent van wat hij hoort, ongeveer 20 procent van wat hij leest en maar liefst 80 procent van wat hij ziet. Daarnaast is 65 procent van ons visueel ingesteld. Visuele communicatie is de laatste jaren enorm belangrijk geworden.

Dat wordt ook duidelijk zichtbaar op online platformen. Stond Facebook voorheen vol met tekstupdates, nu is het beeld dat de overhand heeft. Ook het succes van sociale platformen als Instagram, Pinterest en Snapchat onderstrepen deze trends. Visuele communicatie is in het huidige tijdperk een essentiële basisvaardigheid voor de communicatieprofessional. Een merk bouw je vandaag de dag met beelden. Visual Storytelling is langzamerhand geen trend meer, maar een serieuze techniek om communicatieboodschappen beter te laten beklijven. Tijd dus voor PCR om een avond te organiseren rondom dit interessante onderwerp in ons vakgebied.

Tijdens deze avond komen er drie sprekers aan het woord die ieder hun eigen kijk op dit fenomeen geven. Wat kun je met Visual Storytelling of wat zou je ermee moeten willen? Antwoorden op deze en andere vragen krijg je tijdens onze bijeenkomst op 15 februari over Visual Storytelling. Meld je nu aan!

Programma:

18.00 uur Inloop en maaltijd
19.00 uur Start programma
20.30 uur Netwerkborrel
21.30 uur Einde

Locatie:

Grounds Pieter de Hoochweg 125, 3024 BG Rotterdam (route)

De volgende sprekers staan op het programma:

PCR_007 beeld visual storytellingElse Kramer
Else Kramer is expert in (smartphone) fotografie, visual content marketing, customer engagement en user generated content. Ze adviseert bedrijven en organisaties, traint medewerkers en klanten, spreekt op conferenties en events, en verschijnt regelmatig in de landelijke media.

Else studeerde Wijsbegeerte aan King’s College, London. Ze werkte in diverse sectoren als retail, vastgoed en non-profit – tot ze zich in 2006 vestigde als zelfstandig fotograaf. Ze ontwikkelde baanbrekende on- en offline trainingen in fotografie en visuele communicatie, die door meer dan tienduizend mensen zijn gevolgd. Ze staat bekend als ‘Fotosoof’, ‘Selfie-queen’ en ‘Lego-lady’ – en verschijnt regelmatig in de landelijke media.

PCR_007 beeld visual storytelling2

Kim Stolk
Multitalent Kim Stolk is hoofdredacteur van Rotterdams’ modeblog Hotterdan. Daarnaast runt Kim haar eigen bedrijf, dat zich specialiseert in het ontwikkelen van onder andere contentplatforms. Ze zit bovenop de trends, verdiept zich met liefde in alles omtrent (visuele) contentstrategie en is een fervent Instagrammer. Ook geeft ze colleges aan de Hogeschool Rotterdam, o.a. binnen de minor PR Creating Stories. Kortom: een content geek meets duizendpoot, die warm loopt van alles wat met haar vakgebied, mode of Rotterdam te maken heeft.

PCR_007 beeld visual storytelling3

Pony Design Club | Identiteit. Interactie. Design.
Pony Design Club (Hugo de Pagter, Ties Alfrink en Martijn Rietveld) ontwikkelt on- en offline communicatie oplossingen voor opdrachtgevers op het gebied van cultuur, educatie, commercie en de overheid. We combineren vakmanschap en innovatief denken om zo tot sterk vormgegeven oplossingen van hoge kwaliteit te komen.

Pony Design Club spreekt op 15 februari over de inzet van visual storytelling/infographics voor organisaties en bedrijven. Welke rol speelt beeld in een tijd waarin men steeds minder leest. En hoe kun je dit inzetten om je boodschap, merk en uitstraling te versterken. Tijdens de bijeenkomst zullen zij hun visie en aanpak hierop aan de hand van een case toelichten.