Deel dit bericht

Mignon van Halderen: Wat is jouw rol als betekenisgevers van de toekomst?

Steeds meer communicatieprofessionals vertonen vernieuwingsdrang. Zij voelen dat ze vanuit hun vakinhoud en persoonlijkheid meer kunnen bijdragen dan dat ze nu doen. Communicatieprofessionals beschikken vaak over een grote mate van conceptuele en sensitieve intelligentie. Met hun jarenlange ervaring zijn ze ook nog eens vakinhoudelijk, analytisch en strategisch doorgewinterde professionals. Zij voelen dat ze meer kunnen betekenen dan waar ze vanuit het gekaderde denken over hun verantwoordelijkheden voor zijn aangenomen.

 

In deze tijd van transformaties nemen ze een krachtige vernieuwingsrol op zich. Een rol waarbij ze betekenis en vorm geven aan deze nieuwe realiteit en ze weten interne en externe stakeholders te betrekken, inspireren en mobiliseren. (hierover meer in dit artikel).

 

Hoe kun jij deze betekenisgevende rol krachtiger en gerichter maken? Hoe zou je jouw blik op gewenste vernieuwing beter tot uiting kunnen laten komen en van waarde laten zijn?

 

In de sessie op 14 maart gaan we met Mignon van Halderen, partner bij de Reputatiegroep, aan de hand van tien vernieuwingsrollen aan de slag en krijg je scherp zicht op wat jouw rol is.

 

De andere spreker is Kees Klomp, boekenschrijver en lector over de Betekeniseconomie. Kees zal specifiek inzoomen op het betekenisvolle merk-bouwen en de nieuwe, betekenisvolle marketing-communicatie.

 

Mignon van Halderen houdt zich al meer dan vijftien jaar bezig met organisatievernieuwing op het snijvlak van markt en maatschappij. In dat licht gaf zij inhoudelijke invulling en richting aan thought leadership: een strategische benadering waarbij organisaties ervoor kiezen om hun positionering te baseren op vernieuwende zienswijzen die uiting geven aan een nieuwe realiteit.

 

Zij richtte hiervoor onder andere het lectoraat Thought Leadership in a Society of Change aan de Fontys School of Business in Eindhoven op, wat ze de afgelopen zeven jaar leidde. Sinds 2021 is Mignon partner bij de Reputatiegroep, een strategisch onderzoeks- en adviesbureau dat organisaties helpt bij het vergroten van hun maatschappelijke verbinding en positieve impact in de samenleving. De groep richt zich daarbij op organisaties in transitie, waarbij de rol van thought leadership steeds relevanter wordt. Zie ook www.reputatiegroep.nl.

 

In maart verschijnt haar nieuwe boek, samen met coauteur Brandon Martens: Thought Leadership als succesfactor in een veranderende samenleving. Daarin laten ze (o.a. aan de hand van zes realistische praktijkcases) zien hoe een vernieuwend perspectief werkt als inspirerend gezamenlijk vertrekpunt voor je strategie en positionering, en hoe bestuurders, leiders en (marketing)communicatieprofessionals vanuit zo’n vernieuwend perspectief nieuwe koers kunnen zetten.